15/8-22

Idag var det meningen att jag skulle ha läkartid kl. 09,15, men valde att avboka, trots att jag fortfarande har bekymmer & komplikation med ryggen.

 

Överkörd av läkaren

Läkaren jag skulle ha tid med gav mig ingen trevlig upplevelse vid första besöket; jag upplevde honom väldigt arrogant & noncharlant till det jag förmedlade, hans undersökning av mig var jäktad, tanklös & slarvig; så att ytterligare en träff med honom känns totalt onödig.

Jag var helt enkelt inte alls nöjd med hans bemötande eller behandling av mig; det enda jag var nöjd med var att han fixade sjukintyg/läkarintyg, samt att mötet var avklarat!

Så istället för att bäva mig för ytterligare ett möte att argumentera med honom så avbokade jag + att jag inte har/hade för avsikt att återgå till den personliga assistenttjänst genom A-assistans efter semestern, så slipper jag att ha ångest över att behöva hantera en brukare jag känner att peronkemin inte stämmer längre.

 

 Kännt otrivsel på arbetet länge

Jag har sedan 12 november 2018 varit på mitt nuvarande arbete. Första året var jag inte på ett rullande schema utan vid behov och kunde gå ganska långt mellan passen. Jag gick även med körtelfeber ganska länge utan att förstå det och tillslut åkte in till akuten julafton 2018, samt var sjukskriven ett X antal månader för att ladda batterierna efter det.

Andra året (hösten 2019) fick jag mer fasta pass och började lära känna brukaren mer närmare, jag hittade också kärleken i Ockelbo 2019.

Tredje året (hösten 2020) började brukarens anledning till att behöva, & ha beviljad, assistans bli värre och värre, så när dessa symtom blir värre så krockar det mer och mer med min autism; vilket innebär att jag bara blir mer och mer frustrerad på jobbet samt mer och mer intolerant mot brukaren.

 

Nytt kapitel

Eftersom jag har kännt mig mer och mer oprofessionell i mitt arbete så känner jag att det nu är helhjärtat dags att söka mig vidare, i en annan branch och yrke där jag kan få ett mer anpassat arbete med mer till hänsyn min autism.

Jag kommer att ta ut min semester under veckorna 33-37, & säga upp mig den 5 september (pga 2 veckors uppsägningstid) på Primass; som är ett administrativt system utvecklat av och för anordnare av personlig assistans.

 

 

 
Arbete | Autism, Bikt, Bild, Budskap, Fakta, Fysisk ohälsa, Insikt, Inställning/Attityd, Känslor, Psykisk ohälsa, Redogörande, Schema, Sjukdom, Sysselsättning, Tankar, Upplysning | |
Upp